Tanári írások a művészeti oktatásról

2017. október 31.

Huszonöt éves a Budai Rajziskola.

Létrejött az a művészetoktatási bázis, amit az első időkben célul tűztünk magunk elé. Szeretjük, vigyázunk rá. Iskolánkat szemléletében és eszköztárában egyaránt igyekszünk fejleszteni. A fejlődésre, folytonos változásra való rugalmas reagálás képessége nem csak az iskola fennmaradásához szükséges, hanem a munkánk korszerűsége, eredményessége miatt is elengedhetetlen. A kérdés, hogy kik vagyunk és milyen világot építünk magunk körül, meghatározza a napi tevékenységünket, de még nagyobb jelentőséget kap a jubileumi évben. A művészeti nevelés és a művészettel való nevelés, amely egymást feltételező kettős feladatkör, kétségeivel együtt is számtalan pedagógiai siker és öröm forrása számunkra. Minden eszközzel igyekszünk segíteni diákjainkat a személyiségük kiteljesítésében és a kitűzött alkotói céljaik elérésében.

Iskolánk karakterét, munkánk pedagógiai értékét a kialakított kereteken belül művésztanáraink személye és figyelemmel, szakmaisággal teli munkamódszerei együttesen határozzák meg. A tanítás és a tehetséggondozás során számtalan egyedi képességgel, készséggel találkozunk, amelyek fejlesztéséhez szakmai segítséget tudunk nyújtani.

A könyvben szereplő leírások, egy-egy művészetpedagógiai téma felvetésével, kifejtésével hozzájárulhatnak a vizuális művészetek tanulási-érési folyamatának jobb megértéséhez. A tanári tapasztalatok megfogalmazása és a személyes utalások betekintést engednek a művészeti oktatás műhelytitkaiba.

 

A könyv megjelenését a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.